• (266) 422 2690
  • İletişim
  • Arama Yap
  • Site Haritası
  • Anasayfa
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI BALIKESİR / BURHANİYE Burhaniye Bilim ve Sanat Merkezi Atatürk Köşesi
  1. Anasayfa
  2. Projelerimiz
Dijital Oyunlaştırma Çözümleri

Dijital Oyunlaştırma Çözümleri

 

 

0 04.09.2024 197

Dijital Oyunlaştırma Çözümleri: Oyunlaştırma Yoluyla Matematik Kavramları Odaklı Eğitici Eğitimi - TÜBİTAK 4005 Yenilikçi Eğitim Uygulamaları

Proje Yürütücüsü: Dr. Sati CEYLAN ORAL


Bu projenin amacı, matematik kavramları odağında, öğretmenlere, öğrencilerinde ilgi ve merak uyandırmak, olumlu tutum geliştirmek, öğrencilerinin motivasyonlarını artırmak ve öğrenmelerini sağlamak için gerekli bilgi ve becerileri, oyunlaştırma yoluyla kazandıracak etkinlik temelli atölye çalışmaları gerçekleştirmektir. Projenin hedef kitlesi, temel eğitimde matematik öğretiminin önemi bağlamında sınıf öğretmenleri olarak belirlenmiştir.

Projede; dijital oyunlaştırma çözümleri ve oyunlaştırmayla ilgili temel kavramlar ve kuramlar aktarılacak; oyun elementleri, mekanikleri, bileşenleri ve dinamikleriyle ilgili kuramsal altyapı verilecektir. Ayrıca eğitmenler tarafından oyunlaştırmaya yönelik uygulamaya dönük dijital, fiziksel aktivite içeren, hikâyeleştirilmiş, kaçış odası dinamikleriyle oyunlaştırma örnekleri sunulacak ve katılımcı öğretmenlerle matematik odaklı mikro deneme atölyeleri gerçekleştirilecektir. Her günün sonunda öğretmenlerin hazırladıkları çalışmalar eğitmenler tarafından verilen dönütlerle nihâi halini alacaktır.

Sınıf öğretmenlerinin dijital oyun çözümleri ve oyunlaştırma konusunda akademik gelişimleri ve konuya ilişkin tutumlarındaki değişimi gözlemlemek projenin diğer amaçları içerisindedir ve benzer araştırmalarda kullanılan ölçme araçlarıyla belirlenecektir. Örnek uygulama niteliğinde olan eğitimin etkililiği uygulanan görüşme formları, günlükler ve yansıtma yapraklarından elde edilmiş sürece ilişkin görüşlerin açıklayıcı ve çıkarımsal kodlanmasıyla değerlendirilecektir.

Eğitim sürecinde 3. ve 4. sınıf matematik dersi kazanımlarına uygun “oyunlaştırılmış etkinlik planları” hazırlanacak, hazırlanan materyaller proje web sayfamızda e-modül halinde yayınlanacak ve katılımcıların eğitim sonrasındaki yıllarda yaptıkları uygulamaları web sayfamızda paylaşmalarına olanak tanınacaktır. Ayrıca projeye katılan 10 gönüllü öğretmenin, oyunlaştırılmış etkinlik planlarını, oyunlaştırmanın öğrencilerin başarısına, tutumuna ve motivasyonlarına etkisini gözlemlemek amacıyla öğretmenlik yaptıkları sınıflarda uygulamaları sağlanacaktır.

11-01-2025 11-01-2025
11-01-2025 11-01-2025

İLGİLİ İÇERİKLER

Teknofest Çalışmalarımız

04-06-2025

4008 - Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı Toplum...

Detaylar ve içerik bilgisi yakında görüntülenebilecektir

09-05-2025

Dijital Oyunlaştırma Çözümleri 2

28-03-2025

Kırsaldan Kozmosa Bilim II - Kınalı Eller

21-01-2025

KIRSALDAN KOZMOSA BİLİM I

11-01-2025
Devamı >>
Geri Bildirim

İletişim

Adres:
MAHKEME MAH. SAİP HOCA BUL. AYŞE AKPINAR MESLEKI VE TEKNIK ANADOLU LISESI BLOK NO 22 BURHANİYE / BALIKESİR

Telefon
0266 422 2690


e-Posta Göndermek İçin Tıklayın
MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.